بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 راز تمیزکاری فرش و مزایای آنها – بخش دو

در ادامه مطلب قبل در این مقاله هم، در مورد تمیزکاری فرش نکاتی را ذکر خواهیم کرد و موارد مختلف را بررسی کرده و راه‌های برطرف کردن لکه‌های فرش را ذکر خواهیم کرد.

تمیز کردن فرش و روش‌های مختلف

6. موم گرم

شمع‌های سوخته در خانه می‌توانند بر روی قالیچه ریخته و سریعا خشک شوند و در آن مدفون باقی بمانند. متخصصان توصیه می‌کنند که برای پاک کردن بهتر است آن را دوباره گرم کنید. یک پارچه سفید بر روی اتوی خود قرار دهید، سپس اتوی برقی را بر روی موم قرار داده تا آن را مجددا گرم کنید. در نهایت، موم را با یک چاقوی کره خوری از فرش جدا کنید.
هنگامی که شما این کار را انجام دادید، یک دستمال کاغذی را بر روی سطح قرار داده و سپس اتوی را بر روی دستمال قرار دهید. موم ذوب شده و به دستمال کاغذی می‌چسبد و پس از چندین بار تکرار این عملیات، می‌توانید آن را به طور کامل پاک کنید و نیازی به شستشوی فرش نخواهید داشت.
نکته مهم: از این روش بیش از 30 ثانیه استفاده نکنید چرا که خطر سوختن فرش شما را تهدید خواهد کرد. مطمئن شوید که از یک پارچه یا حوله سفید استفاده کنید زیرا پارچه‌های رنگی می‌توانند هنگام گرم شدن رنگ را بر روی فرش شما منتقل کنند، مخصوصا اگر فرشی که شما دارید، دارای یک رنگ روشن باشد.

7. هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

تنها چند مورد از لکه‌ها بر روی فرش به اندازه خون آشکار هستند. اما اگر انگشت خود را ببرید و چند قطره بر روی فرش شما بیفتد به این معنا نیست که فرش شما به طور کامل خراب شده است.
هیدروژن پراکسید می‌تواند در عرض یک روز لکه‌های خون را از فرش شما پاک کند. ابتدا خون خشک شده را با آب مخلوط با مواد شوینده ملایم خیس کنید. سپس به اندازه‌ای که می‌توانید خون را از الیاف آن جدا کنید. برای پاک کردن مقادیر باقی مانده، هیدروژن پراکسید را مستقیما بر روی لکه اعمال کنید. محلول بلافاصله پس از تماس با خون در صورت وجود خون کف خواهد کرد، بنابراین تعجب نکنید. سپس پودر هیدروژن پراکسید را با یک حوله تمیز کنید تا فرش به طور کامل خشک شود.

8. فضولات حیوانات خانگی را به صورت ارگانیک تمیز کنید

حتی حیوانات خانگی آموزش دیده نیز ممکن است به طور تصادفی بر روی فرش فضولات خود را رها کنند. افراد شوینده‌های ارگانیک را ترجیح می‌دهد، که می‌تواند به جای مواد شیمیایی استفاده شده و قیمتی پایین برای یک بطری اسپری داشته باشد. ماده تمیز کننده را بر روی لکه اسپری کنید. استفاده از روش‌های سابیدن ممکن است ضروری باشد. سپس تمیزکننده را با یک پارچه یا حوله پاک کنید. Eco-Spot و تمیزکننده‌های مشابه نیز می‌توانند برای پاک کردن سایر انواع لکه‌ها از جمله قهوه و سس استفاده شوند.

9. آب نبات شکسته

اگر شما در خانه بچه داشته باشید، این یک مسئله عادی است که آب نبات خرد شده را بر روی فرش خود مشاهده کنید. سعی کنید آن را با یک برس نقطه‌ای یا یک چاقوی کره خوری از روی آن بردارید. سپس، با استفاده از یک اسفنج، آب را با یک صابون ملایم مخلوط کنید. مهم است که تمام مواد قندی را از منطقه لکه بر روی فرش پاک کنید. عدم انجام این کار باعث می‌شود که این منطقه به راحتی خاک و گرد و غبار را به خود جذب کند. هنگامی که آب نبات را برداشتید، منطقه را با یک پارچه یا حوله خشک کنید.

10. پاک کردن عمیق به طور منظم

تمیز کردن فرش برای حفظ جلوه تازه و جدید آن ضروری است. تمیزکاری بخار شامل استفاده از یک محلول تمیزکننده تحت فشار از طریق تزریق عمیق آن با استفاده از نازل‌های جت آب جوش است. سپس دستگاه محلول را همراه با خاک و گرد و غبار از فرش استخراج می‌کند.
آب در تمام سطوح الیاف نفوذ می‌کند و ذرات خاک گیر افتاده در آن را جدا می‌کند که در نهایت باعث پاکسازی روغن‌ها و رسوبات روغن درون الیاف شده و فرش شما را از هر زمان دیگری تمیزتر می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند تمیز کاری فرش به طور عمیق هر شش ماه برای یک خانواده چهار نفره انجام شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده