بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهکارهایی برای رفع بوی بد فرش

فرش به دلایل مختلفی همچون وجود نم و رطوبت، حیوانات خانگی، ریختن غذا و… ممکن است بوی بد و نامطبوعی بدهد. برای از بین بردن بوی بد فرش روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.
ممکن است بوی نامطبوع فرش به دلیل شستشوی نامناسب فرش باشد. اگر در شستشوی فرش مواد شوینده به خوبی از فرش پاک نشوند یا فرش به خوبی خشک نشده باشد وجود نم در فرش باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع خواهد شد.
در کارخانه‌های قالیشویی فرش با فشار زیاد آب شسته می‌شود و کف حاصل از مواد شوینده کاملا از آن خارج می‌شود. سپس فرش در دستگاه خشک‌کن ویژه قرار داده می‌شود و به طور کامل آبگیری می‌شود. اگر در این مرحله فرش به خوبی خشک نشود و نم داخل آن باقی بماند پس از گسترده شدن در منزل بوی نامطبوع آن در فضا پخش می‌شود.
برای از بین بردن بوی نم که پس از شستشو یا به دلیل ریختن آب و مایعات روی فرش ایجاد شده است اگر برایتان مقدور است فرش را در محل تابش آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شود. اما اگر فضای کافی را برای این کار ندارید پنجره‌ها را باز کنید و فرش را در معرض جریان هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود و بوی نم از بین برود.فرش شویی عابدینی ، بهترین قالیشویی تهران با داشتن دستگاه های مدرن و مجهز، شستشوی فرش را به صورت تخصصی انجام داده و با استفاده از دستگاه های خشک‌کن مانع از ایجاد بوی بد و نامطبوع در فرش‌های شما می‌شود.

رفع بوی بد فرش

معجزه جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد در دسترس در هر خانه‌ای است که برای نظافت به کار می‌رود. جوش شیرین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش است. مقداری جوش شیرین روی آن قسمت از فرش که بوی بدی می‌دهد بریزید و اجازه دهید چند ساعت روی فرش باقی بماند، سپس فرش را جارو بکشید. بهتر است جوش شیرین یک شبانه‌روز روی فرش بماند و سپس پاک شود. پس از آن مقداری سرکه سفید را در یک لیوان آب بریزید و این محلول را روی قسمت مورد نظر از فرش اسپری کنید و با یک دستمال خشک نخی تمیز آن را خشک کنید. با این کار بوی نامطبوع فرش از بین خواهد رفت.
در روش دیگر می‌توانید جوش شیرین را با پودر گیاهان خوشبویی مثل اسطوخودوس، رز، صندل و یاسمین مخلوط کنید و این پودر را روی محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید چند ساعت بر روی فرش باقی بماند، سپس با جارو برقی فرش را تمیز کنید. جوش شیرین بوی بد فرش را از بین می‌برد و گیاهان معطر باعث خوشبو شدن فرش خواهد شد.
با استفاده از بوراکس که نوعی نمک قلیایی است هم می‌توان بوی نامطبوع فرش را از بین برد. بوراکس به عنوان تمیزکننده خانگی در فروشگاه‌های بهداشتی در دسترس است و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. مقداری از پودر بوراکس را روی محل مورد نظر بپاشید و اجازه دهید سی دقیقه روی فرش بماند سپس آن را با دقت جاروبرقی بکشید تا کاملا از روی فرش تمیز شود.

استفاده از روغن فرار برای رفع بوی بد فرش

بعضی افراد از روغن‌های فرار برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش استفاده می‌کنند. روغن‌های فرار خیلی زود خشک می‌شوند و از خود لکه‌ای به جای نمی‌گذارند. اگر دوست دارید فرش شما معطر شود می‌توانید روغن‌های فرار با عطر اسطوخودوس، رز، صندل، سدر، نعناع هندی و یاسمین را به کار ببرید. اگر عطر مرکباتی مثل لیمو و پرتقال را ترجیح می‌دهید روغن‌هایی با این رایحه خریداری کنید.
برای استفاده از روغن فرار حدود پانزده تا بیست قطره از آن را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و سپس مخلوط به‌دست‌آمده را روی آن قسمتی از فرش که بوی بدی می‌دهد قرار دهید و چند ساعت صبر کنید تا بوی نامطبوع کاملا از بین برود. گاهی لازم است به مدت 24 ساعت این مخلوط روی فرش بماند تا نتیجه بهتری حاصل شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده