مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مبلمان ال مناسب برای دکوراسیون فضاهای کوچک

مبلمان با تنوع بسیاری تولید می‌شود اما انتخاب بهترین مدل آن که متناسب با نیاز و سلیقه شما باشد کار آسانی نیست. مبلمان ال یکی از انواع مختلف مبلمان است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی، به دلیل اشغال فضای کمتر محبوبیت بسیاری دارد. در این مقاله با مبل‌های ال و مزایای آن بیشتر آشنا خواهیم شد. نام مبل ال با الهام از شکل ظاهری آن که به شکل حرف L زبان انگلیسی است تعیین شده است. چیدمان مبل‌های ال به صورت دو خط عمود است که با هم زاویه 90 درجه می‌سازند. مبل ال را می‌توان در همه فضاها استفاده کرد اما هدف از ساخت آن استفاده در فضاهای کوچک برای کارآیی بهتر بوده است. مبل‌های ال هم پس از گذشت مدتی کثیف می‌شود. اگر روش‌های خانگی برای شستشوی مبل موثر نبود، از خدمات مبل‌ شویی در محل استفاده کنید.
برای آشنایی بیشتر مراحل شستشوی مبل، مقاله مبل‌شویی به‌موقع، ضامن افزایش عمر مفید مبلمان را بخوانید.

مبلمان ال مناسب فضاهای کوچک

مزایای مبل‌های ال

در زندگی مدرن امروزی در آپارتمان‌ها مبل ال بسیار کارآیی دارد. ویژگی‌های خاص این مبلمان باعث شده طرفداران بسیاری داشته باشد. مبل ال به راحتی در فضاهای کوچک قرار می‌گیرد و به دلیل تنوع در طرح و رنگ می‌توان آن را با دیگر وسایل منزل هماهنگ کرد.
برای مثال اگر دکوراسیون منزل شما سنتی و کلاسیک است می‌توانید مبلمان ال گرد و منحنی را خریداری کنید اما برای دکوراسیون مدرن مبل ال صاف در اولویت قرار دارد.
با استفاده از مبل ال می‌توان فضای نشیمن منزل را تقسیم کرد و از گوشه‌های منزل که معمولا خالی می‌مانند بهتر استفاده کرد. با این کار می‌توانید به شکل هدفمندتری از فضای منزل استفاده کنید و با کمک سایر وسایل، فضاهای مختلفی را ایجاد کنید.
مبل ال فضای زیادی را برای نشستن در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر تعداد مهمانان شما زیاد هم باشد مشکلی پیش نمی‌آید. حتی نشستن در کنار هم با فاصله کمتر باعث ایجاد محبت و صمیمیت بیشتر بین افراد حاضر می‌شود.

مبل‌های ال را در کجای منزل قرار دهیم؟

قبل از انتخاب مبل ال به فضای منزل به‌ویژه گوشه‌ها و کنج‌ها توجه کنید زیرا بهتر است این مبل‌ها را در گوشه‌ای مناسب از منزل قرار دهید. زاویه مبل ال و قرار گرفتن در سمت راست یا چپ نکته بسیار مهمی است که در صورت نادیده گرفتن ممکن است دید دیگر بخش‌های منزل را بگیرد.
طراحی مبل ال به‌گونه‌ای است که برای قرار گرفتن در سالن نشیمن و تماشای تلویزیون بسیار ایدئال به نظر می‌رسد. روی مبل ال به راحتی می‌توان دراز کشید و استراحت کرد.
بعضی از مبل‌های ال قابلیت تخت‌خواب‌شو دارند تا افراد بتوانند برای خواب شبانه از آنها استفاده کنند. این مبل‌ها با صرفه‌جویی در فضا برای استفاده در منازل کوچک و سوئیت‌ها توصیه می‌شود. هزینه برای این نوع مبلمان با توجه به کاربرد دوجانبه آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تنوع رنگ و طرح مبل‌های ال

مبلمان ال در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود. مبل ال منحنی، مبل ال باکس‌دار، مبل ال نیم‌دایره، مبل U شکل و… هر کدام می‌توانند با توجه به نیاز افراد انتخاب شوند و برای نشستن، خوابیدن، استراحت کردن و تماشا کردن تلویزیون راحت و لذت‌بخش باشند.
پس از انتخاب طرح کلی مبل ال نوبت به انتخاب پارچه می‌رسد. پارچه مبلمان را می‌توان ساده یا طرح‌دار انتخاب کرد. معمولا اگر پارچه بخش بدنه ساده در نظر گرفته شود کوسن‌ها به صورت طرح‌دار یا با رنگ‌های متضاد یا مکمل بسته به سلیقه افراد انتخاب می‌شوند.
در انتخاب رنگ مبلمان دقت کنید تا با دیوارها، پرده و دیگر وسایل منزل دارای هماهنگی باشد. اگر قرار است مبل ال را در وسط سالن نشیمن قرار دهید از رنگ متضاد با دیوارها استفاده کنید تا این بخش از منزل به نقطه کانونی دکوراسیون داخلی شما تبدیل شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده